torsdag den 14. marts 2013

bustur med Padfone (tablet)


Jeg kørte igår fra København til Aarhus, normalt vil det irriterer mig at tage bussen, da der hverken er specielt meget plads, så det er ikke let at sidde med sin laptop. Gør man det alligevel, går min laptop ud efter halvdelden af turen.

Derfor havde jeg taget min Padfone med, som jeg brugte til at streame film med. Jeg havde desværre også brugt den flittigt i løbet af dagen, så selvom min telefon var fuldt opladet, da jeg havde brugt indstillingen "foretrækker telefon" var jeg lidt bekymret for om der var strøm nok, da Padfone Station kun havde 40% strøm.

Jeg lavede strøm indstillingerne om til intelligent funktion, og aktiverede wifi (Jeg har brugt alt mit data i mit abb, så jeg brugte min Optimus G som router). og gik så i gang med at streame film fra Netflix.

Det fungerede sublimt, og da der var gået 3,5 timer var bus turen slut, og Padfone station var stadigt i live.
Der var godt nok kun 5% strøm tilbage på Padfone station, mens telefonen havde lidt over 30% strøm tilbage.

Når man tænker på at alt var på automatisk synkronisering med email apps hvor push funktion var aktiveret, og jeg havde Wifi tændt er jeg virkeligt tilfreds med Padfone Stations batteritid. Med fuldt batteri vil man altså kunne forvente kan holde strøm i ca 7½ time, hvilket andre tests på nettet også viser.

Ingen kommentarer: